Tuesday 10 May 2011

hati putih ke hati hitam ?

Assalamualikum ..

hati lembu mmg sdp d makan ! fuuh . lm nye tak mkn hati lembu . jrg nk jumpa skng ni, .
hati kambing ?? aku tak penah makan la plak . sedap keee ??
hati aym ?? oK gak  tu . sedap d makan begitu saje .
*tp mkn organ2 ni tak elok sebenarnya* setakat nak sedapkan mulut boleh jer kak! tapi kalu mmg tak suka tak pyh la weyh . kang muntah lak .

hati manusia : ad yg hitam & putih ?
*sebenarnya kaler Maroon / merah tapi isi dlm hati tu ada putih dan hitam *aiseh pening nk phm- dh tu ko tk pyh rajin2 nk phm !

bagi aku la kan , kalu hati putih , orgnya jenis mcm ni . selalu gini ..


aku akn jadi mcm ni . tapi sampai satu masa . 
ALHAMDULILLAH 
-sejuk hati mak den kalu den jnis org mcm ni - 

kalau hati hitam tu mcm mn plak ustazah aini ? (ceh ank ustz sobli jd ustzah.. *wink*wink*) 

. kalau org jenis mcm tu, dy berperangai mcm ni : 

1) perangai cam setan (boleh diperolehi kat mana2 jer)
2) perasan bagus (dy ingat diri dy je yg terbaik. semua org sekelilingnya bt salah )
3) ngumpat org depan belakang. CAKAP BELAKANG  (mmg ada pon. tapi menyakitkan hati je org mcm ni) .. Eyh . ? aku ke ?? (ko makan cili ko yg terasa pedasnya) . betul tak .. 
*hati aku ckp : ko penah buat lah mekning . 
*akal aku ckp : ala . aku bt pon, org pon akn bt jugak . 
- dunia mcm roda lah . ko buat . aku buat . BERPUSING-PUSING .. pastu pening . defintely !!
--- sangat bijak la akal aku ni ---- 
4)  fitnah 
5) berzina o bt maksiat . berbagai jenis zina ni .,
6) hina agama Islam , AL-Quran dan sebagainya.
7) kalau korng rasa semua perangai tak baik tu , manusia tu hati hitam lah ., mls aku nak mention plak ^-^. 

- Ok . Tamat ! Renung2kanlah . selamat Beramal - 
** kalau boleh jadikan hati anda kaler marron / merah  tapi isi dlmnya putih . mcm rambutan : 


- nanti semua cantik di pandangan mata . 
-cuba bayangkan kaler background tu jadik isi rambutan- *buroknya ai* aduish ! hahah 
- Oleh itu : prevention is better than cure : kita org islam ni beb .! cuba bt yg terbaik - pesanan utk diriku sendiri dan juga kamu2 semua .. 

STOP . TQ guys :)








No comments:

Post a Comment