Tuesday 10 May 2011

Cikguuu tuu . Phewitt !

Assalamualaikum ..

Weyh. weyh cikgu datang weyh .
senyap weyh..
weyh cikgu mulut becok tu dtg .. aaaaa tidaaaakkk .
hey ko, tgk tu , ustazah dtg tu . ko duduk elok2. tak pasal2 kena sound kan. 
yes teacher chantekk tu dtg lah . pheww . berkenan siot ak kat dy .
*banyak situasi ni berlaku masa cikgu lalu nak msk kelas*
^-^

sebenarnya semua ni menunjukkan cikgu tu adlh role model kpd pljr tnpa disedari !!
- betul tak ?

yes , cikgu tu adalah paling mulia. sweet cam aku .

Yes , ni dia cikgu aini yg chantek !!

tapi bila menulis kat papan hitam / putih . jadi mcm ni : 


amik ko . baru tak berkedip mata hangpa semua tgk kat aku ! 

Tapi bila kamu berani buat nakal, aku buat mcm ni laaaa : 

mak ai . mcm nenek tua . Buruknya ! tak nak la aku weyh marah . 

aku tak nak jadi nenek tua ni . mcm tinggal rangka je . aku nk jadi mcm ni :- 


phewwit . cikgu tuu ... 
- cikgu yg blh didik ank murid sehingga berjaya -
- bantu habis-habis . tanggani mereka -

dan jgn jadi sperti ini : 


- apahal ko nak stress. ko kena lah manage time wisely cikgu aini . padan muka ko. tak pandai sgt manage segala benda. tgk, semuanya tak jadi keje.-

Tapi jgn lupa. nak jadi cikgu kena ingat baca banyak buku . biar bertimbun pun. janji banyak ilmu masuk dalam kepala otak . akal pon berguna. tak derlah jadi cikgu tanpa ilmu . simbah minyak hitam. bakar bangunan ker . jual dadah ke.  tak de keje hangpa dok bt semua tu . memalukan nm sekolah jewww. 

*kalu boleh kita bg nama sekolah kita num 1 di Malaysia, Murid-murid semua pandai*  baru la kelas gtu .. 
- a : "ni cikgu sekolah mana?"
- b :  "cikgu sekolah ..... "
- a : "hebat kot sekolah ni, beruntungnya ko! asyik2 UPSR all students score straight As. aku mcm nk msk sek ni, nak tgk gaya rkn2 ko mngjar , pentadbirannya n semua bagai lah". 
then apa perasaan korang .,?? tepuk dada tanya selera bebeh- 

cikgu role model . cikgu perlu pandai segalanya. cikgu baik. cikgu bagus. cikgu ramah. semua baik-baik tu cikgu lah .
*tapi aku kdg2 tak paham , kat mana salah cikgu smpai ada setengah org benci, nek menyampah ngn cikgu* 
adkh silap cekgu , silap ibu bapa o silap murid .
.. fikir-fikir kanlah . selamat beramal .. 

:) Tq guys ! 





No comments:

Post a Comment