Saturday 27 August 2011

SBE 4 mekneng !!

Assalamualaikum .

yes . saya sudah pon menamatkan SBE ke empat dan SBE terakhir pada Khamis lepas .

tahun depan semester 5 dan masa ini lah saya akan tunggu.. praktikum pertama !!

_ erghh sangat menakutkan ___

Sek. Keb. Dato' Hashim 1 is a great one for mekneng . ! dan mekneng sangat suka .

banyak yang mekneng jalankan kerja kerja di sekolah ini .. (banyak la sangat kerja ko mekneng oiii )

haaaaa , jangan pikir mekneng g sekolah untuk mengecat dinding . ! tapi mekneng pergi untuk duduk bersahaja kerna den malas nak buat kerja / assignments !!

yes dis is wat we call mekneng cute . eheemmm.

ni tgk lah .. tanpa diduga . si cantik (perasantan la lu mekneng ) yang pemalas ini masih buat kerja walaupun malas .

jeng  jeng . jeng .. jum Usha ni der :)


** wat der heck si gemuk ni buat keje ** are u jeles ?? bahahaha .

ni bersama budak bdak kelas 3 Iltizam . kenangan.. 
darjah 3 ni ada yang ensem sorang . haish . apa lah budak ni . 


ni plak time aku ngajar math darjah 1 . aku cabar diri aku amik kelas yg paling nakal . kawan aku wawa, dia dapat kelas yang budak-budak boleh dengar kata . sejuk perut hati den lihatnya nyah oiii.. qmah pon ok gak .

ni haaa . dak dak 1 pintar, kalu aku jadi cekgu, aku ** sebat ** kamu semua budak kecik . ngeh ngeh ngeh . 


- kau orang tengok lah . humm .. lagi satu silap aku . tak pandai nak kawal kelas - hahaha . ok . 

** dats wat we call PENGALAMAN ~ pengalaman mematangkan kita . 

ni gambar bawah  plak . aku dok ngaja budak budak yang dikira special la . sebab tak leyh baca .
urmm . boleh baca tapi kureng . 

aku bersyukur sebab aku dikurniakan oleh ALLAH kekuatan dan sokongan oleh orang sekeliling untuk membaca, menulis sejak kecil lagi . oleh itu, aku pada peringkat awal lagi aku dah boleh baca... 


- kauorang jangan pandang kwn aku kat tepi tu ., cekgu tu nak berposing . cekgu aini nak berposing dan menunjukkan betapa susah nak ajar dak dak tak leyh membaca jadi boleh membaca , ! 


ni plak aku nak tunjuk . yang aku jadi driver setia depa depa semua . tapi aku rela hati  aku sangat BAIK . dan memang tak leyh nk dinafikan tau . ehem ehem ehem , !!! 


_ aku fokus kat lampu ijau tu ok _ . aku tak main main ok ! jangan saman den polis ! abes lesen P aku kang . 


dan last day . aku paling terharu sebab dapat kad raya . budak ni aku akan kenang dikau dlm mimpi ku selalu dear . :) 


- yang montel ni lah yang bagi . cam aku kan montel nya ??  hahah . 

sangat terharu , dan aku rasa aku nak tegur .
- dik, awk eja salah .. tapi ak tahu dan aku paham ko masih di darjah 1 . heheh . 
** cekgu memang jahat ckit ** 

dan konklusi . PBS / SBE 4 ni banyak pengalaman manis dan pahit yang aku dapat . TERIMA KASIH kepada guru-guru dato' hashim 1 yang bagi komitmen yang membanggakan. walaupun ada antra kamu yang tak senyum . sebab kamu rasa mulut kamu ada emas . ada saya kesaaahh ?? hoho . 
rumusnya tetap ada . kerja cikgu bukan lah mudah ! ingat . seorang perdana menteri sekarang yang dah boleh berdiri megah dan dipandang tinggi di mata dunia serta kadang kala dibenci rakyat , bermulanya dari seorang guru yang macam mek neng ni haa,,, eheemm . 


** wat der wat der .. hahah .. ** 

orang lain jadi engineer telekomunikasi , engineer mekanikal . 

tapi kami semua . cikgu cikgu ni , jadi engineer manusia . 

membina manusia . membentuk manusia menjadi yang terbaik . ! 


ok . semua . 
TQ :)

2 comments:

  1. apa yang wat der what der ni ning.. hehehe
    wah, ambil kelas nakai? baguih3! ready utk praktikum next sem eh :D

    HAPPY HARI RAYA!

    ReplyDelete
  2. tq dear amna .. haha ... wat der mcm mcm weyh ,,,
    ko amcm weh ?? kls bjln lncr tak ?

    ReplyDelete