Friday 10 June 2011

mekneng cte sal ...

Assalamualaikum..

cte sal .. 

PLKN - Program Latihan Khidmat Negara . dekat Kisana Beach Resort, Tok Bali **sekang da tutup kem ni. aku rasa banyak keliwong dah kot kat sini ** hehe .

tibe tibe mekneng nak cte sal PLKN sbb dulu mekneng masuk PLKN siri 5, kump 1, 2008...

alamat nya kat atas tu.

-- sbb aku ckp sal PLKN ni adlh kerana aku bukak FB and then a lot of notification about  PLKN PLKN PLKN KEM KISANA BEACH RESORT -- im not complaining but im just saying that this group make me memorise back all da things that happen during i was there --  rindu tau . ehemm


**PLKN is quite ok.. got allowance. RM 150.00 per month... interesting?? - not too -- agak bosan ?? maybe -- ** komen aku sal PLKN yg penah aku masuk dulu. 

aku dulu squadron alpha . dorm A . **Dorm C tak penah masuk sbb dlm tu ada hangtu.** betoi ..

benefit yg aku dpt dri PLKN - g khidmat masyarakat . pegang M16 dan menembak. berehat rehat tepi pantai tiap petang. kelas CB. makan n minum .. kawad ...

( too many to mention and aku pun tak bape nak ingat haih )

Ceyh , mai lah looking my gambar gambar ni .. kat kem dulu . dalam simpanan aku tak da lah tapi adanya kat myspace . mekneng kan rajin jadi mekneng dload la gambar ni. ada lah sikit.


** aku dulu aktif myspace and frenster. time time tak da FB laa . nak add ms and Fs o tagged o follow my twitter just type my email "mekning_johnmaster@yahoo.com" .. **



 masa berkhemah dalam hutan lah sangat kan. **padahal tepi kem je*

** ni dia,, mekneng ni da cekak pinggang ai** 

aku dulu tak pakai spek pakai contact lens ja. 

** mekneng baik ngn depa depa semua tau** pakai celoreng PLKN .. smart tak kami semua ??
hilang sorang - mardyati . balik bilik rasanya . nak touch up bedak kot . :p




** tpi kiri aku tak hengat . tapi bapak dia jual serbuk serbuk kari . bapak aku kenal lah bapak dak ni. ala kedai hindu yg jual kari kat tg chat KB tu. aku tak hengat lah. tpi kanan aku lak, gauthami. shes one of da wonderful indian friend . baik sangat die..  **  

tempat : masa dlm khemah tepi kem .. 


** ni kat pdg kawad lah .. ko tgk, blkg kami tu pantai .. ni time hujung minggu . aku tak mandi ag . tapi yg len aku tak tahu lah ** tpi kiri mardyati, aini besar. dya. aini kecik.. aku lost contact terus ngn aini kecik. 2 org tu tak lost cntct ag sampai skng. FB kan ada ** 

 ** ni semua kami .. petang petang . picnic hujung minggu . depan pantai kan **

tempat : depan dwn mkn mghadap pantai. 

 ** ni kawan aku sampai ke hari ni ** mekneng kurus tak time ni ** ?? urmmm ..

tempat : dlm dewan makan . waktu : malam 


 ** kami tak penah berpesah tau 4 orang ni. yang belakang aku tu arul, fazli and aku lupa** sorry.

tempat : depan pantai. 


** ni semasa sesi fotografi ** semua member PLKN ni kot **

tempat : padang kawad .
 ** ni dak dom A . dak dak dom aku . separuh je ni ** 
aku tak hengat nama depa semua. 
yg depan : leene . lupa . nuha . fiza kot . lupa . 
yg belakang : jolly . illa . bai . ida . say er (ats katil tu) . zling . aku.

tempat : dalam dom A



 ** ni ngn juan. aku baru add die kat FB ari ni.** my space da lama kwn** 


** ini dia Matt . matt , aku hengat ko sampai sekang sbb ko selalu msg aku sampai hari ni. pagi tadi ko msg aku gak kan?? haha. tapi aku bc gtu gtu je msg ko. ayt ko setiap kali msg..  "salam aini" . tapi aku tak penah nak reply kan . matt baik, aku jahat. sbb kalu aku mls layan mmg aku takkan reply la matt . aku kalo tak da hati kat org, aku tak suka melayan la matt. even bls satu msg pon.. sorry ea matt . **

tempat : tepi dwn mkn. ada event mlm ni.



* haa . ni dak dak cina bilik aku . aku. zling. say er. jolly ** tengok baju bergantungan kat bilik aku. hehee . bilik kami juga .  


** ini dia - daus ahmad . awk daus, pakwe sy sebulan je kan lepas kem ** malu saya nak cakap . hehe . tapi tak pe kita tak kapel pon, kita kwn sampai bila bila. saya da tak syg awk mcm makwe pakwe lagi. .. 

waahh confession terus mekneng ko !! haha . [ ko pk, senang aku nak jatuh hati kat seseorang dgn mudah. never !! bila aku ckp " I love u setulus ikhlas hati"  mknanya u r da one in my heart. tak da org leh amik tmpat ko di hati aku - if berchenta la. syg mak bapak tu part lain di hati ]

tempat : dewan makan. 


zara . aku . mardyati . aini kecik . kami mmg kawan . 

tempat : depan dom sape ntah ni . aku kot . 



** ni masa akhir kem kot . tu sijil ats meja . ni pempuan nya barisan . aku nampak aku mcm kat depan tu ** 

tempat : padang kawad .. 

ni kami semua dak dak dom A . ngn cekgu kami sekali tu . 

 tempat : depan dom A . 


Itu lah saje gambar yg aku ada dload haih . no more . malas nak dload . 

gambar gambar panjat tembok , merangkak bawah tali , dawai , masuk terowong , semua bagai tu tak de kot . tak penah aku amik .  

** semua tu boleh tgk masa iklan iklan PLKN kat tv . 
itu je lah kesah aku kat PLKN . sangat lepak kan ? kena denda asyk ketuk ketampi . pusing kanan pusing kiri sambil pegang telinga . tu je kot . kalu ada kot . lantak lah . aku tak hengat . hoho . 

dah tiga tahun aku tinggal PLKN . aku pon mahu tinggal gak blog ni utk malam ni . 
so , babai lah utk semua .  

:) TQ .

No comments:

Post a Comment