Sunday 5 June 2011

bila mekneng n mekjah masuk dapur..

Assalamualaikum..

baru abes layan cte **Aku Tak Bodoh** - cte yg bru dload tadi.. not bad ..

banyak pengajaran yg dpt kat situ ..  dan

banyak cara yang ditunjukkan boleh dikaitkan dgn teori behavioris.. **teori behavioris mengatakan - mesti bagi peneguhan positif / negatif  untuk dapatkan tingkah laku diingini ** (tak sia sia Murid dan Alam Belajar dpt A ) **wink wink wink**

ok. aku tak nak cte pasal cte tu . aku nak ckp pasal bila mekneng dan mekjah masuk dapur .

ok. aku mekneng . mek jah ni adik aku .. boleh dianggap teman berbual ar kat umah.



ni dia mek jah o ijah o ezzah sobli
mek jah , aku mintak maap amik gambar mung. **ada tersimpan kat laptop aku lah gmbr mung ni :)


** hangpa boleh nak follow / baca blog budak ni kat sini   http://streetbottles.blogspot.com

orait, kami ni jarang masuk dapur utk masak. memang tak penah lah kalu mummy kitorang ada kat umah. kami tahu makan je lepas mummy kitorang siap masak. senang keje kan . :) dis is how mekneng hidup kat umah.. **haaa . jgn ckp aku pemalas . tapi mummy aku mmg fully housewife, mmg tak keje , mmg dy bt semua keje kat umah.  jaga pakai, makan minum daddy, n my siblings kat umah..** :) .. dats y bab bab dapur aku tak pandai .. boleh dianggap pandai msk dlm adik beradik aku , abg aku yg second la . tu pon sbb dulu dy dok UK, kena lah msk sendirik. hehe.. ,


kami start masak bila ummi kami tiada di rumah . sbb time tu barulah rasa diri ni terrer masak, tak da org nak membebel-bebel. 

ok ummi dan baba saya selepas maghrib semalam dan hari ni pergi klinik buat terapi. aku tak tahu lah terapi apa. tak penah nak amik tahu. t aku rasa rajin nak tanya aku tanya ye. hehehe . so semasa ketiadaan diorang, kami memasak la . dapur itu kami yg punya.. 

terus terang, bukan aku yang masak , mek jah yang msk. aku nengok nengok dan tolong terbalikkan masa makanan kat ats frying pan **Sampai bila ko nak pandai mekneng oii **

semalam mek jah buat hot cake **makanan korea gtu** sedap . menjadi tau . aku tak tahu apa resepi sebab aku tak amek kesah. sebab time tu aku tgh makan nasi sambil sambil tgk tv. ko tgk gambar ni . haa , nak makan tak ., rasa ala ala waffer la, kalu ada jem o coklat as topper bes kot . ^__________^ 

kitorang pakai frying pan. senang cerita . :) 





ok. malam ni kitaorang buat telur dadar . ni telur dadar aku yang fes yang tak hanget . then sedap plak tu . ish ish ish. pandai mekjah n mekneng masak :)  tapi mekjah yg still bancuhkan :- 
(semua mek jah , nanti kawen pakai bibik la aku ni kan)..



 ** sedap gile kot **

** bukan nak popularkan aku tak pandai masak. tapi nak cakap aku bangga buat telur dadar sehingga menjadi., hot cake aku no komen sebab aku tak tahu :) bagi org yg da pandai mungkin dyorang tak bangga. **den tak kesah..den bdk baru belajar so sepatutnya la DEN KENA BANGGA** . heheheh .. 


sebelum aku stop. aku hidangkan dessert buah mangga as penutup makan. heheh . ni aku potong . fes time potng mangga cantik gini tau . hehe . bangga lagi . nak suh aku potong boleh . no hal . tapi sebijik la . banyak banyak aku malas. sbb : mekneng ta penah rajin la der . :)


** buah mangga ni manis . moh kita makan.. sodap **

:) TQ

No comments:

Post a Comment